Polacy przekonują się do spożywczych e-zakupów
W 2017 roku rynek będzie wart niemal 700 mln zł i rośnie dwucyfrowo. Jeszcze przyspieszy dzięki nowym formom dostawy, nad którymi pracują firmy.
piotr mazurkiewicz
Polacy powoli przekonują się do kupowania żywności przez internet, takie transakcje ma za sobą ok. 16 proc. badanych. Ich wartość również jest skromna – wynosi jedynie 17 zł rocznie na głowę mieszkańca. Jednak według Euromonitor International spożywczy e-commerce rośnie w tempie 15–20 proc. rocznie i najbliższe lata zapowiadają się podobnie.
Ceny to nie wszystko
Choć wiele sklepów w internecie oferuje takie same ceny jak w placówkach stacjonarnych, problemem w dalszym rozwoju rynku są bariery mentalne. Konsumenci nie mają zaufania do sklepów, że przy zamówieniu online trafią do nich produkty odpowiedniej jakości, zwłaszcza z kategorii świeże, czyli owoce, warzywa czy pieczywo.
Odpowiedzią na takie obawy jest system click & collect, czyli zamówienia składane online, ale zakupy klient...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta