Małe firmy w erze cyfrowej
strategie | Technologia może być kartą przetargową mniejszych przedsiębiorstw. Stawiając na nowe potrzeby klienta, mogą konkurować z liderami biznesu. Anna czyżewska
Rozwój technologiczny już nie tylko daje nowe możliwości, ale narzuca kierunki rozwoju. Przedsiębiorcy nie mają więc wyboru, muszą dostosowywać strategię do warunków ery cyfrowej, by odpowiadać na potrzeby wymagających klientów i oczekiwania podążających z technologicznym duchem czasu partnerów. W przeciwnym wypadku mogą wypaść z gry. Przedsiębiorcom, którzy podążają za zmianami, przyświecają trzy cele: poprawienie jakości obsługi klienta, zwiększenie wydajności i tworzenie nowych modeli biznesowych opartych na innowacji.
Wyprzedzić trendy
Cyfrowa rewolucja to nie slogan reklamowy, a realny proces zachodzący na naszych oczach. To inwestowanie w kompleksowe zmiany opierające się na wiedzy i technologii. Coraz częściej rozpoznawalne przedsiębiorstwa tracą pozycję lidera na rzecz mniejszych startupów, które spełniają dwa warunki: stawiają na nowe technologie i są blisko potrzeb odbiorcy. – Znam wiele firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które mają lepiej rozwinięte kwalifikacje informatyczne od dużych. Rzecz nie w wielkości, a w profesjonalizmie – mówi prof. Andrzej Blikle, informatyk i przedsiębiorca. Najmniejszy stopień digitalizacji jest tam, gdzie nie ma dużej konkurencji. Biorąc pod uwagę nasza pozycję w UE, jest jeszcze mnóstwo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta