Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Robot obsłuży i doradzi klientowi

04 stycznia 2018 | Moje pieniądze
źródło: AdobeStock

Banki | W 2018 r. czeka nas wiele zmian w regulacjach i dalszy rozwój nowych technologii Natalia Skwierawska

Wyzwaniem dla banków w 2018 r. będzie wiele zmian regulacyjnych. Wynikają one z wprowadzenia m.in. unijnej dyrektywy PAD (obowiązek oferowania podstawowego darmowego rachunku bankowego), MiFID II (zmiany w regulacjach dotyczących oferowania instrumentów finansowych), PSD2 (otwarcie na rynek pozabankowych usług płatniczych i możliwość łączenia rachunków z różnych banków w ramach jednej bankowości elektronicznej), a także z rozporządzenia RODO (ujednolicenie przepisów prawa ochrony danych osobowych).

Takie zmiany to dobry moment na wprowadzenie technologii i systemów nowej generacji. Czeka nas więc kolejny rok digitalizacji procesów i usług. – Banki koncentrują się na technologii biometrycznej, nowych rozwiązaniach płatniczych, narzędziach efektywnej komunikacji z klientem oraz ułatwieniach w procesie korzystania z produktów bankowych z wykorzystaniem bankowości mobilnej – wylicza Mateusz Poznański, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w Alior Banku....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10943

Wydanie: 10943

Spis treści
Zamów abonament