Konsument jest motorem cyfryzacji
technologie | Boty zamiast ludzi w call center czy lodówki, które informują o dacie ważności produktów – to już teraźniejszość. Cyfrowa przyszłość? Nie ma granic. Izabela Kacprzak
Milion aplikacji, jakimi dziś na co dzień posługuje się użytkownik smartfona czy komputera, zrewolucjonizował spojrzenie na rynek produkcji i sprzedaży. – Cyfryzacja zaczęła się od rynku konsumentów i dziś to trend na rynku konsumenckim wymusza zmiany w przemyśle, a nie odwrotnie. Liczy się user experience – mówi Kornel Marchlewski, wiceprezes ds. finansowych spółki Atlas.
O zaletach i wadach, a także wyzwaniach, jakie czekają ludzi, świat i firmy w czasach wszechogarniającej cyfryzacji rozmawiali w Katowicach menedżerowie znanych firm i naukowcy podczas panelu „Cyfryzacja, która się opłaca – jak przygotować przedsiębiorstwo do czwartej rewolucji?" w ramach Nowego Przemysłu Expo w Katowicach.
Potrzeba poznania
Cyfryzacja to nie tylko nowe technologie takie np. jak zarządzenie produkcją, to przede wszystkim zjawisko społeczne. – Wzięło się to z potrzeby lepszego poznania, opisania świata, zmierzenia zjawisk – to wymusiło konieczność pozyskiwania danych i ich obróbki. Dziś nie wyobrażamy sobie innego świata, bo cyfryzacja daje człowiekowi nieograniczone możliwości. Cele wyznacza człowiek, konsument – podkreślał Michał Kot, dyrektor sprzedaży Siemens Polska. Na rynku pojawiły się już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta