Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kończy się czas wielkich promocji

26 kwietnia 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Sieci handlowe dochodzą do ściany, jeśli chodzi o obniżki cen. Z miesiąca na miesiąc konsumenci będą to coraz bardziej odczuwali w portfelach. W pierwszym kwartale w ujęciu rocznym liczba promocji wzrosła jedynie o 1,5 proc.

W I kwartale 2024 r. sieci handlowe wydały o 8,1 proc. mniej gazetek z promocjami niż przed rokiem. Mimo to liczba promocji w tym okresie wzrosła o 1,5 proc. – wynika z raportu UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy Blix, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Promocje to podstawa

– Mogło dojść do intensyfikacji strategii marketingowych sieci handlowych w odpowiedzi na zmienną sytuację ekonomiczną, w tym na inflację, która zachęcała konsumentów do poszukiwania korzystniejszych ofert – mówi Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland. – Dodatkowo, wojna cenowa, szczególnie widoczna wśród dyskontów, mogła zmotywować detalistów do zwiększenia liczby promocji, aby przyciągnąć klientów poszukujących oszczędności – dodaje.

Od lat promocje to jeden z głównych wabików przyciągających klientów do konkretnego sklepu na zakupy. Z tego też powodu Polacy statystycznie robią zakupy w co najmniej pięciu sieciach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12859

Wydanie: 12859

Spis treści
Zamów abonament