Strategia Philipsa na Europę Wschodnią
Strategia Philipsa na Europę Wschodnią
Produkty Philipsa można kupić na całym świecie. Holenderski koncern Philips Electronics posiada przedstawicielstwa w 150 krajach świata, w tym we wszystkich państwach Europy Wschodniej. "Dewizą Philipsa jest najpierw sprzedawać na nowych rynkach, a potem tam produkować" -- mówi Tom van Heesch dyrektor koncernu na Europę, którego obroty roczne wynoszą 30 mld USD.
Philips jest wszechobecny i w Europie Wschodniej. W każdej stolicy działają oddziały sprzedaży o nazwie Philips Polska czy Philips Lithuania. Koncern produkuje, jak na razie, w Polsce, na Węgrzech i Czechach. Pionierami są: węgierska fabryka magnetowidów i fabryka żarówek w Pile. O ile Polam-Piła został przejęty przez Philipsa, czyli sprywatyzowany -- fabryka w Szekesfehervar to tzw. inwestycja green-field, czyli od zera. Obecnie i w Polsce Philips razem z Matsushita budują fabrykę baterii w Gnieźnie (Philips Matsushita Battery to joint venture z 50-procentowym udziałem holenderskim z siedzibą w Belgii) . "Fabryka ma być operacyjna we wrześniu 1995 r. To inwestycja na 30 mln dolarów, a zatrudniać będzie 275 osób, czyli niewiele mniej niż w Polam-Piła, 300 osób) mówi Van Heesch. Jako miejsce lokalizacji rozważaliśmy kilka krajów. Ostatecznie wybór padł na Polskę, bo stwierdziliśmy, że w Polsce mamy dobre warunki na podjęcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta