Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niezbędnik nie tylko dla przewoźników

26 września 2007 | Dobra firma | Renata Majewska
źródło: Nieznane

Niezbędnik nie tylko dla przewoźników Po raz Czwarty przedstawiamy omówienie ważnych przepisów w cyklu KOMENTARZE DOBREJ FIRMY.

Dziś prezentujemy praktyczny przewodnik po ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 9, poz. 879). Jego autorem jest Łukasz Prasołek , asystent sędziego w Izbie Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego, wykładowca prowadzący szkolenia na ten temat, współpracujący z naszą redakcją od wielu lat.

Opisuje on na konkretnych przykładach i rachunkach sposób rozliczania czasu pracy i czasu prowadzenia samochodów przez kierowców etatowych, zatrudnionych na umowach cywilnych bądź pozostających na własnym rozrachunku. W przystępny sposób wylicza też obowiązki firm transportowych zatrudniających kierowców. Muszą one m.in. prowadzić pełną ewidencję ich czasu pracy, odbierać od nich oświadczenia o dodatkowych zajęciach oraz wydawać im zaświadczenia o przyczynach nieprowadzenia auta.

Renata Majewska, redaktor prowadząca
Brak okładki

Wydanie: 4322

Spis treści

Dodatek Rzeczpospolitej

Adresy ważne dla przedsiębiorców
Aktywność w kole naukowym może być początkiem kariery
Bez infrastruktury nie będzie sukcesu
Biznesmeni wierzą w poprawę warunków
Chore dzieci w wodzie są zrelaksowane i radosne
Co drugie mieszkanie na sprzedaż
Dobry klimat do inwestowania
Dowiedzą się, jak pozyskać unijne euro
Duży skok małej miejscowości
Działalność BGK w Warmińsko-Mazurskiem
Faktoring zamiast kredytu obrotowego
Firma do kluczowych zadań
Firmy mniej rentowne
Gmina nadrabia zaległości
Kariera olsztyńskich technologii
Komputer bez tajemnic
Konkurencyjni na zagranicznych rynkach
Lider w wykorzystaniu unijnych środków
Lotnisko dla Warmii i Mazur
Miejsce w rankingu nie gwarantuje dobrego wyboru
Miliardy euro na rozwój
Najbardziej brakuje planów zagospodarowania
Najbardziej dynamiczne przedsiębiorstwa
Najbardziej potrzebne drogi i tory
Najpopularniejsze są handel i naprawy
Najważniejsza jest infrastruktura
Nie zamierzamy pozostać skansenem
Odmłodzone pałace, baszty i kamienice
Pieniądze dla przedsiębiorstw
Poda kawę i przyjmie klientów
Policja walczy o europejskie dotacje
Polmlek chce być liderem branży
Pomoc społeczna
Poręczeniowe wsparcie
Poznają fundusze od podszewki
Produkcja ostro w górę
Przede wszystkim inwestycje i ekologia
Przepisy zmuszają do nauki
Płace niższe od średniej
RANKING GMIN
RANKING POWIATÓW
Region modny nie tylko latem
Region powinien lepiej wykorzystać turystyczne atuty
Rośnie popyt na betonit
Rzeczpospolita damska
Samorządy poniosą koszty ochrony przed kryzysami
Skok na głęboką wodę
Specjaliści typują najlepsze szkoły wyższe i kierunki studiów
Sprawy międzygminne nie podlegają referendum
Spółka z własnymi pomysłami
Symfonia liczb
Szansa w eksporcie i dostawach dla wojska
Szybki rozwój nie tylko w kraju
Trudno o pracę
Trzeba dobrze określić, czego pracownicy mają się nauczyć
Trzeba wiedzieć, po co się płynie
Tu nie ma problemu bezrobocia
Turystyczny raj
Uczą się pisać e-maile po angielsku
Unia Europejska płaci za naukę języków obcych
Warmia szykuje się do prywatyzacji
Wielka fala to wciąż wielki problem
Większość pracuje w firmach prywatnych
Województwo ma dużą szansę na cywilizacyjny skok
Współpraca z czeskimi sąsiadami
Za dużo wypadków
Łodzie z mazurskich stoczni płyną w świat
Zamów abonament