Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prezent dla klienta bez podatku

30 marca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Konrad Piłat

Sprzedaż premiowa i programy lojalnościowe to bardzo korzystne pod względem podatkowym rozwiązanie. Polska ustawa o VAT jest w tym zakresie korzystniejsza niż prawo europejskie.

To dlatego, że firma nie musi naliczać VAT przy nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, nawet gdy wcześniej go odliczyła. Przed tygodniem potwierdził to NSA w wyroku wydanym w rozszerzonym składzie.

Sprzedaż premiowa okazuje się dobrym pomysłem także z punktu widzenia podatków dochodowych. Organizator może bowiem wydatki z nią związane zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Jednocześnie osoba otrzymująca gratis towar o wartości nieprzekraczającej 760 zł nie musi płacić podatku. Co istotne, nie jest to limit roczny – dotyczy jednej nagrody. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby ta sama osoba skorzystała z niego kilka razy w trakcie roku.

Brak okładki

Wydanie: 8280

Spis treści
Zamów abonament