Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brakujący NIP uzupełni urzędnik

01 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Jakub Bołtowicz

Obowiązujące od wczoraj przepisy nakładają na gminy nowe obowiązki związane z rejestrowaniem działalności gospodarczej. Urzędy przyjmować będą nowe, zintegrowane wnioski

Wniosek o wpis do ewidencji może wpłynąć do urzędu gminy różnymi drogami. Może to być wypełniony formularz papierowy przyniesiony osobiście przez przedsiębiorcę lub jego pełnomocnika. Wypełniony formularz można również przesłać listem poleconym. W takiej sytuacji należy pamiętać o dołączeniu do niego notarialnego potwierdzenia własnoręczności podpisu wnioskodawcy. Wniosek można również złożyć elektronicznie, za pomocą dostępnego na stronie urzędu gminy formularza. Taki wniosek może być zarówno podpisany elektronicznie, jak i takiego podpisu pozbawiony.

Wypełniony prawidłowo

Wniosek składany w formie papierowej (osobiście, przez pełnomocnika czy listem poleconym) powinien być przede wszystkim czytelnie wypełniony – drukowanymi literami i bez skreśleń. Wniosków z poprawkami nie przyjmują bowiem naczelnicy urzędów skarbowych i jednostki terenowe ZUS. Jednakże w przypadku pomyłki nie ma obowiązku wypełniania wniosku na nowo. Wnioskodawca może dołączyć do niego dodatkowy dokument nazwany EDG-POPR....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8282

Spis treści
Zamów abonament