Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brytyjska sieć wychodzi z dołka

01 kwietnia 2009 | Ekonomia | Piotr Rudzki afp reuters ap
źródło: Rzeczpospolita

Marks & Spencer w IV kwartale ubiegłego roku zanotował mniejszy od zakładanego spadek sprzedaży. Udało się go zmniejszyć głownie dzięki poprawie w branży spożywczej. Giełda w Londynie zareagowała na to skokiem jej notowań o 11,9 proc., do 296 pensa.

Ikona handlu detalicznego zmniejszyła obroty w ciągu trzech miesięcy do 28 marca o 4,2 proc., ponieważ klienci kupowali mniej ubrań z powodu recesji. Sieć poprawiła jednak wyniki wobec III kwartału, gdy spadek przychodów wyniósł ub.r. 7,1 proc.

– Działania, jakie podejmujemy dla zatrzymania spadku sprzedaży, zaczynają przynosić efekty – stwierdził szef M&S Stuart Rose. Ma on nadzieję, że tendencja ta utrzyma się w I kwartale, choć warunki są nadal trudne.

– Krajobraz makro ustabilizował się, co ułatwiło akcjom odbicie się od historycznego dna. Prawdziwa poprawa nastrojów na rynku nastąpi, gdy dane spółek będą lepsze, a nie tylko ustabilizowane – komentuje Jacques Henry, analityk z Louis Capital Markets. Inwestorzy już się cieszą.

Brak okładki

Wydanie: 8282

Spis treści
Zamów abonament