Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odzieżowe marki w odwrocie

30 lipca 2009 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Wskutek oszczędności Polaków firmy z branży rezygnują  z zagranicznej ekspansji. Po latach intensywnego rozwoju obecnie większość spółek zamyka swoje sklepy poza Polską.
źródło: Rzeczpospolita
Wskutek oszczędności Polaków firmy z branży rezygnują z zagranicznej ekspansji. Po latach intensywnego rozwoju obecnie większość spółek zamyka swoje sklepy poza Polską.

Firmy rezygnują z otwierania nowych sklepów poza krajem i zamykają już działające. Polskie spółki w okresie dobrej koniunktury otwierały zagraniczne sklepy, często nie licząc się z kosztami. Kryzys sprowadził je na ziemię

Marki Reserved, Gino Rossi, House, Top Secret czy Tatuum można było spotkać w centrach handlowych w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w wielu innych krajach. Jednak z powodu kryzysu i narastających problemów ze sprzedażą w Polsce coraz więcej firm albo wycofuje się z zagranicy, albo znacznie ogranicza tempo inwestycji, choć jeszcze dwa, trzy lata temu otwierały poza Polską po nawet 30 sklepów rocznie.

– Mieliśmy plan otwierania nowych sklepów poza Polską, ale rynek go zweryfikował. Z powodu kryzysu rezygnujemy z inwestycji na Łotwie, Rumunii i w Bułgarii – wylicza Jacek Ulowski, dyrektor finansowy spółki KAN, właściciela marki Tatuum.

Gino Rossi w tym roku zamknął już salon w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8383

Spis treści
Zamów abonament