Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowa dyrektywa ma poprawić pozycję konsumentów wobec sprzedawców

26 sierpnia 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Będą dłuższe terminy na rezygnację z zakupów online. Klient odzyska też wpłacone kwoty w 30 dni

Tak wynika z projektu dyrektywy, nad którą kończą pracować w Brukseli. Po urzędniczych uzgodnieniach trafi do Parlamentu Europejskiego.

Gdy sprzedawca internetowy nie poinformuje klienta przed zakupem o dodatkowych kosztach, ten nie będzie musiał ich uiszczać. Towar będzie musiał trafić do klienta w ciągu 30 dni. Jeśli sprzedawca nie dotrzyma tego terminu, klient, gdy zechce, zrezygnuje z umowy, a na zwrot wpłaconych pieniędzy poczeka nie dłużej niż siedem dni.

Dyrektywa zakłada też ujednolicenie w całej Unii Europejskiej terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. online,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8405

Spis treści
Zamów abonament