Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kodeks karny skarbowy przed Trybunał

15 czerwca 2010 | Prawo | Radosław Teresiak Adam Studziński
autor zdjęcia: Paweł Gałka
źródło: Rzeczpospolita

Czy na pewno można karać za reklamowanie podmiotów prowadzących działalność w zakresie gier hazardowych – zastanawiają się doradcy podatkowi z kancelarii Wardyński i Wspólnicy

Od pierwszego stycznia 2010 r. obowiązują surowsze przepisy dotyczące rynku gier hazardowych, zmianie uległy również przepisy kodeksu karnego skarbowego.

W gronie osób, które mogą ponosić dotkliwe sankcje, znajdują się znane postaci sportu lub mediów, udzielające swego wizerunku lub w inny sposób uczestniczące w zakazanej reklamie lub promocji gier hazardowych. Zarzuty mogą zostać postawione również osobom kierującym klubami sportowymi, które w dalszym ciągu umieszczają na koszulkach swoich graczy lub na swych stadionach i halach znaki lub informacje uznane za reklamę lub promocję gier hazardowych.

Określoność norm karnych

Problematykę restrykcji karnej reguluje art. 110a kodeksu karnego skarbowego: w § 1 zabrania się, wbrew przepisom ustawy o grach hazardowych, zlecania lub prowadzenia reklamy lub promocji gier, a także informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie takich gier lub zakładów. Karze podlega, zgodnie z § 2, każdy kto czerpie korzyści z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8648

Spis treści
Zamów abonament