Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gorzej na największym rynku

16 lipca 2010 | Ekonomia | p.r. reuters
źródło: Rzeczpospolita

Brytyjska sieć sklepów z produktami dla noworodków i przyszłych matek zanotowała większy od spodziewanego spadek sprzedaży w I kw. na swoim głównym rynku, w W. Brytanii, i spodziewa się gorszych wyników.

Jej akcje staniały w Londynie o 4 proc.

Brytyjscy detaliści się obawiają, że rządowa walka z długiem publicznym poprzez podwyżkę VAT i cięcia w wydatkach zaszkodzi popytowi konsumpcyjnemu. Szef Mothercare Ian Peacock planuje więc ostrożnie działania w tym roku. Spółka zainwestuje więcej w uatrakcyjnienie oferty, a dodatkowe nakłady chce pokryć częściowo redukcją kosztów i restrukturyzacją nieruchomości.

Zdaniem analityka z firmy Singer Matthew McEachrana to może oznaczać zmniejszenie marży zysku brutto o 1 pkt proc. w roku finansowym. Analitycy zakładają spadek zysku o ok. 5 proc., do 2 mln funtów (3 mln dol.). Spółka ma 1115 sklepów w 52 krajach; ale trzy czwarte obrotów osiąga u siebie. A sprzedaż na Wyspach w ciągu 15 tygodni, do 10 czerwca, spadła o 4,1 proc.; na świecie wzrosła o 20,3 proc.

Brak okładki

Wydanie: 8675

Spis treści
Zamów abonament