Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reprezentacja nie musi wiązać się z wystawnością

09 sierpnia 2010 | Dobra firma | Anna Król

Na gruncie prawa podatkowego nie można przyjmować potocznego znaczenia pojęcia reprezentacji. Ma ona służyć wykreowaniu pozytywnego wizerunku i niekoniecznie musi wiązać się z wystawnością czy okazałością. Ponadto nie ma znaczenia, czy czynności podatnika mają charakter nadzwyczajny, czy są zwyczajowo przyjętą praktyką biznesową

Tak orzekł WSA w Warszawie 15 lipca 2010 r. (III SA/ Wa 589/10).

Wydając indywidualną interpretację przepisów, organ podatkowy nie zgodził się ze stanowiskiem banku i uznał, że wydatki poniesione na posiłki w restauracjach w trakcie spotkań z klientami biznesowymi jako rodzaj reprezentacji nie mogą być kosztami podatkowymi, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Organ podkreślił, że reprezentacja to każde działanie skierowane do kontrahentów w celu wykreowania oczekiwanego pozytywnego wizerunku podatnika, uwypuklenia jego zasobności i profesjonalizmu.

Na tę interpretację bank złożył skargę do WSA. Zdaniem podatnika pojęcie „reprezentacja”, jako niezdefiniowane w ustawie podatkowej, należy interpretować zgodnie z potocznym znaczeniem, zatem jest to działanie, które wiąże się z wystawnością i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8695

Spis treści
Zamów abonament