Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydatki na „dni otwarte” są związane z reklamą, nie z reprezentacją firmy

09 sierpnia 2010 | Dobra firma | Krzysztof Rustecki

Jak odróżnić reprezentację od reklamy? Odpowiedź na to pytanie wciąż budzi kontrowersje. Tymczasem przedsiębiorcy mają problem z właściwym zakwalifikowaniem podejmowanych przez siebie działań marketingowych

Niektóre firmy organizują tzw. dni otwarte, na które zapraszani są zarówno obecni, jak i potencjalni, przyszli klienci. W trakcie prezentowane są produkty firmy bądź świadczone usługi. Klienci mogą zapoznać się z cyklem produkcji.

Mogą też np. spróbować wyrobów firmy, gdy są to artykuły spożywcze. Nierzadko zapewniane jest im wyżywienie, nocleg albo dojazd w celu uczestniczenia w tej prezentacji. Może wówczas powstać problem, czy wydatki na organizację takich wydarzeń uznać za koszty reprezentacji, których nie można ująć w rozliczeniu podatkowym, czy też są to wydatki na reklamę zaliczane do kosztów uzyskania przychodów.

Słownikowe definicje

Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT (art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym alkoholowych.

Według „Uniwersalnego słownika języka polskiego” (PWN, Warszawa 2003) „reprezentacja” oznacza „okazałość, wytworność w czyimś sposobie życia związaną ze stanowiskiem lub pozycją społeczną”. „Reklamą” jest natomiast „rozpowszechnianie informacji o towarach, świadczonych usługach i ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś”.

Ważny cel...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8695

Spis treści
Zamów abonament