Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dziecko w reklamie to nie praca

27 sierpnia 2010 | Prawo | m.m.

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy uznał, że jeśli rodzice udostępniają wizerunek małoletniego dziecka do reklamy, to wynagrodzenie nie stanowi dochodu z pracy.

Interpretacja podatkowa powstała w odpowiedzi na pytanie podatniczki, czy wynagrodzenie za udział jej córki w reklamie, polegający na wykorzystaniu wizerunku i niewiążący się z wykonywaniem żadnych czynności, można doliczyć do dochodów rodziców (nr ITPB2/415-480/10MM). Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o PIT dochody małoletnich łączy się z dochodami rodziców, oprócz m.in. wynagrodzeń za pracę. Urząd skarbowy stwierdził, że należy złożyć oddzielne zeznanie podatkowe. Izba skarbowa przychyliła się jednak do stanowiska podatniczki, że skoro dziecko nie wykonywało żadnych czynności, to nie można uznać tego honorarium za przychód z pracy i można połączyć je z dochodami rodziców.

Co do zasady dochód dziecka dolicza się do dochodu każdego z małżonków w równych częściach.

Brak okładki

Wydanie: 8711

Spis treści
Zamów abonament