Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdzie są marki z tamtych lat?

02 września 2010 | Kraj | Piotr Kobalczyk
O powrót frugo na rynek upominają się użytkownicy Facebooka
autor zdjęcia: Piotr Małecki
źródło: Forum
O powrót frugo na rynek upominają się użytkownicy Facebooka
Upadku piwa EB nie powstrzymało ani 50 mln zł zainwestowane w podniesienie marki, ani interwencja Leona Zawodowca  – napój reklamował aktor  Jean Reno
źródło: EAST NEWS
Upadku piwa EB nie powstrzymało ani 50 mln zł zainwestowane w podniesienie marki, ani interwencja Leona Zawodowca – napój reklamował aktor Jean Reno
O wodzie Bonaqa mówiono,  że słoneczko  w znaku firmowym kojarzy się  z masonerią
źródło: EAST NEWS
O wodzie Bonaqa mówiono, że słoneczko w znaku firmowym kojarzy się z masonerią

Co się stało z prusakolepem, OMO, EB? No i co z frugo? Czy wróci?

Napój owocowy Frugo znikł z rynku wraz z pokoleniem spodni z krokiem w okolicach kolan. Piwo EB, które zalało polski rynek dwie dekady temu, odeszło z pokomunistycznymi kompleksami. OMO, któremu dziękowała cała Polska, rozpłynęło się wśród „nowych, lepszych proszków” do prania. Nie ma już gumy do żucia Turbo z obrazkami modeli samochodów. Nie ma wafli Kukuruku, chrupek Star Foods, które w telewizji wraz z dzieciarnią śpiewającą „Snak, snak, snak, wylądował już kosmiczny smak” reklamował Piotr Gąsowski.

– Produkt żyje tak długo, jak długo klient nie znajdzie na rynku czegoś nowego, co z jego punktu widzenia jest lepsze – tłumaczy zjawisko prof. Jacek Kall, specjalista w dziedzinie zarządzania marką, wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Ale pytanie, dlaczego kultowe produkty znikają z rynku – prowokuje. Tym bardziej gdy na Facebooku tysiące fanów wzywają dziś: „Frugo, wróć!”

– Za butelkę prawdziwego, zielonego frugo zapłaciłbym 20 zeta – pisze jeden z użytkowników portalu.

Napój pokolenia buntu

Piło się frugo białe, zielone czy czarne, a nie np. porzeczkowe czy bananowe. „Świeży smak owoców, który się należy bez żadnych ograniczeń”, to była ikona młodzieżowego stylu.

W połowie lat 90. koncern Alima Gerber uruchomił jedną z najdynamiczniejszych i najbardziej oryginalnych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8716

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament