Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Karuzela kolejowych długów

13 września 2010 | Ekonomia | Agnieszka Stefańska
Wyniki i pasażerowie spółek kolejowych. Zatory pieniężne na kolei wynoszą około 1 mld zł. Przychody PKP Intercity wciąż nie przewyższają kosztów spółki. Przewozy Regionalne nie otrzymują na czas dotacji od samorządów.
źródło: Rzeczpospolita
Wyniki i pasażerowie spółek kolejowych. Zatory pieniężne na kolei wynoszą około 1 mld zł. Przychody PKP Intercity wciąż nie przewyższają kosztów spółki. Przewozy Regionalne nie otrzymują na czas dotacji od samorządów.

PKP Polskie Linie Kolejowe są na granicy utraty płynności finansowej. Przewoźnicy są im winni ok. 500 mln zł

Spółka zarządzająca torami w związku z długami przewoźników chciała w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu, odmówić wpuszczenia ich na tory. Nie może tego zrobić. – Sprawdziliśmy to u naszych prawników. Zgodnie z ich opinią obecne prawo nie pozwala nam na ten krok – mówi „Rz” Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Może jednak zmienić umowy, na podstawie których trasy będą pociągom przydzielane, i wprowadzić do nich zabezpieczenia swoich należności, np. w formie gwarancji udzielanych przez banki. I to zamierza zrobić.

Zmiana warunków

Wszyscy przewoźnicy dostaną takie same wzory umów.

– Nie możemy się narażać na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8725

Spis treści
Zamów abonament