Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szampan albo krzyż

14 września 2010 | Kultura | Jacek Cieślak
Wojciech Pszoniak i Piotr Fronczewski
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Wojciech Pszoniak i Piotr Fronczewski

Powstały dwa spektakle o wolności artystów z producentami w tle

Zderzenie „Kreacji” w Narodowym i „Skarpetek, opus 124” w warszawskim Współczesnym jest pewnie przypadkowe, lecz zastanawia. Teatry prowadzą bracia Jan i Maciej Englertowie, ale wątpię, by działali w porozumieniu. Artystów musi dręczyć problem mecenasów, sponsorów i pośredników na rynku sztuki, od nich wiele dziś zależy.

Polski Genet

We Współczesnym reżyserował dyrektor, w Narodowym – Bożena Suchocka. Oba przedstawienia są kameralne i opierają się na aktorstwie. „Skarpetki, opus 124” Daniela Colasa przywiózł z Paryża Wojciech Pszoniak, który od czasu „Kolacji dla głupców” w Ateneum szukał nowej sztuki dla siebie i Piotra Fronczewskiego. Zagrał Bremonta, zapomnianą gwiazdę teatru. O comebacku z nim w duecie marzy Verdier. Aktor o wspaniałych początkach, ale też poza sceną, za to z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8726

Spis treści
Zamów abonament