Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zadbaj o to, aby klient miał pełną wiedzę o sprzedawanym produkcie

26 października 2010 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

To na przedsiębiorcy jako profesjonaliście ciąży obowiązek przekazania wszystkich niezbędnych informacji o oferowanych towarach. Co więcej, musi udowodnić, że rzeczywiście to zrobił

Z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r. nr 171, poz. 1206) wynika dla przedsiębiorców obowiązek informacyjny wobec klientów (konsumentów). Chociaż część z nich, kupując dany produkt lub zamawiając usługę, ma pełną wiedzę na ten temat, to przedsiębiorca nie może zakładać, że tak jest w każdym przypadku.

Dla własnego bezpieczeństwa powinien raczej założyć, że osoba przystępująca do transakcji takich informacji nie ma. Istotne jest bowiem, że w razie sporu (np. przed sądem powszechnym) to przedsiębiorca będzie musiał udowodnić, że stosowana przez niego praktyka nie wprowadza w błąd.

Innymi słowy musi udowodnić, że konsument został prawidłowo poinformowany o produkcie i jego właściwościach. Udzielając informacji o produkcie lub usłudze, nie wolno konsumenta wprowadzać w błąd. Z oczywistych względów będzie to uznane za czyn nieuczciwej konkurencji. Jednak warto mieć świadomość, że wprowadzanie w błąd może polegać zarówno na działaniu, jak i zaniechaniu.

Działanie...

Zgodnie z art. 5 ustawy wprowadzającym w błąd działaniem może być m.in.

- rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji,

- rozpowszechnianie prawdziwych informacji, ale w sposób mogący wprowadzać w błąd,

- działanie związane z wprowadzeniem produktu na rynek, które może wprowadzać w błąd w zakresie produktów lub ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8762

Spis treści
Zamów abonament