Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brak wyłączności na kolor znaku towarowego

26 października 2010 | Prawo | Izabela Lewandowska

Kompozycja kolorystyczna może być znakiem towarowym. Przedsiębiorcy, do którego on należy, przysługuje ochrona

Sąd Najwyższy w wyroku z 21 października 2010 r. uznał, że nie może ona polegać na zakazaniu innemu przedsiębiorcy posługiwania się jednym z kolorów użytych w cudzym znaku.

Chodzi tu o znak towarowy, który wyróżniać ma stacje benzynowe BP (British Petroleum). Wszystkie stacje są podobne, więc kolor odgrywa tu rolę szczególną. Kierowca zbliżający się do stacji widzi przede wszystkim charakterystyczne zestawienie kolorów. Dla spółki BP jest to kombinacja zielonego i żółtego. BP w latach 1996 – 1997 zarejestrował w Urzędzie Patentowym RP wiele znaków towarowych, m.in. wizerunek stacji paliw z użyciem koloru zielonego oraz kombinacji kolorów zielonego i żółtego.

Barwami charakterystycznymi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8762

Spis treści
Zamów abonament