Wszystko pod hasłem deregulacji
Przyszłość linii lotniczych
Wszystko pod hasłem deregulacji
Byłoby dziwne, gdyby się okazało, że straty członków IATA okazały się w tym roku mniejsze niż co najmniej połowa strat z roku ubiegłego. Na liniach międzynarodowych byłoby to więc w tym roku 2, 4-2, 5 mld USD po rekordowym deficycie ubiegłorocznym -- 4, 8 mld USD. W ciągu ubiegłych trzech lat straty wszystkich członków IATA wyniosły łacznie 11, 5 mld USD. Najwięksi optymiści twierdzą, że w roku przyszłym linie lotnicze w swej działalności mogą wyjść na zero.
Różne perspektywy
Przyszłość lotnictwa zapowiada się różnie na poszczególnych kontynentach. Największym rynkiem lotniczym pozostaje Europa Zachodnia, a liczba przewozów ma tam wzrastać o 5, 9 proc. rocznie. Bardziej dynamicznie będzie rozwijać się Azja -- północnowschodnia część kontynentu zanotuje 8, 7-proc. wzrost przewozów lotniczych, a w Azji Południowo-Wschodniej będzie o 9 proc. przewozów więcej. Najszybciej jednak będzie rowijał się ruch lotniczy na trasach do i z Europy Środkowej i Wschodniej -- wzrost w przyszłym roku o 10, 2 proc. . Najwolniej rozwija się rynek afrykański -- o 7, 2 proc rocznie. Natomiast jeśli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta