Waga lekkości
Przemysł samochodowy sięga po nowe materiały
Waga lekkości
Alcan of Canada, Reynolds Metal, Norsk Hydro -- jedni z największych w świecie producentów aluminium coraz ściślej wiążą się z przemysłem samochodowym. Norweska Hydro ma umowy z BMW oraz z General Motors, dla której zaczęła w br. dostarczać aluminiowe ramy do produkcji auta Corvette. Dwie wcześniej wymienione firmy współpracują z Fordem nad aluminiowymi konstrukcjami samochodów. Za najważniejszy dla firmy projekt, którego koszty sięgają 1 mld DM, uznał szef Audi konstrukcję dużego auta tej marki z aluminiowym nadwoziem.
Te i inne fakty mogą świadczyć, że przemysł samochodowy zaczął poważnie interesować się wykorzystaniem lżejszych od stali materiałów do budowy aut. Co więcej alternatywą może być nie tylko aluminium, ale jak się ostatnio coraz częściej twierdzi także magnez -- metal lekki, wytrzymały a zarazem łatwo obrabialny.
Inżynierowie Mercedesa-Benza wyrazili...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta