Pierścionek od Tiffaniego
Pierścionek od Tiffaniego
Słynna ze sprzedaży luksusowej biżuterii i ekskluzywnych drobiazgów firma jubilerska Tiffany & Co. z Nowego Jorku od lat uczestniczy w wystawach poświęconych rynkowi zarządzania zasobami ludzkimi. Można się zastanawiać, co wiąże kadry z brylantami, złotymi piórami i platynowymi zegarkami? Okazuje się, że dla Tiffaniego menedżerowie prowadzący działy HR w przedsiębiorstwach to doskonali klienci. To oni zamawiają te kosztowne drobiazgi w ilościach półhurtowych, aby następnie rozdać je klientom ipracownikom jako prezenty firmowe. Bogate korporacje, które prześcigają się w coraz bardziej wyszukanych sposobach motywowania personelu, kupują u Tiffaniego także osobistą biżuterię, aby móc obdarować nią najlepszych pracowników. Wiedzą, co czynią. Pracownik, który dostał od pracodawcy pierścionek z brylantem, czy sygnet nie bardzo chce odejść z pracy. Ma bowiem nieodparte wrażenie, że wiąże go z firmą związek nieomal małżeński.
E. B.