Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po niezawodnych hamulcach, niezawod

05 listopada 1996 | Nauka i Technika | ZZ

Z samochodowego wyścigowego poligonu do seryjnej produkcji

Po niezawodnych hamulcach, niezawod

-- Idealne auto Formuły 1 to takie, które dojeżdża do mety i tuż za nią, powiedzmy 200 metrów po jej przekroczeniu, rozlatuje się -- mówił słynny Enzo Ferrari. W ten sposób ilustrował tezę, że zarówno inżynierowie budujący takie samochody, jak i ich kierowcy powinni "dać z siebie wszystko". W istocie, konstruowanie samochodów wyścigowych nie jest wolne od licznych problemów technicznych.

Sposoby ich rozwiązywania śledzą nie tylko zespoły specjalistów z konkurujących ze sobą ekip i firm, ale także konstruktorzy aut dla zwykłych użytkowników. W ostatnim okresie dużo uwagi inżynierowie pracujący dla potrzeb Formuły 1 poświęcili samochodowej elektronice. W rezultacie zasadniczo zwiększyli jej niezawodność: odporność na drgania, wysoką temperaturę, uszkodzenia mechaniczne.

To również jest przedmiot zainteresowania przemysłu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 904

Spis treści
Zamów abonament