Pogoda na zakupy
Sondaż konsumencki dla "Rzeczpospolitej"
Pogoda na zakupy
Od października do listopada poprawiły się nastroje polskich konsumentów badane przez Demoskop. Przede wszystkim podniosła się skłonność do dokonywania zakupów dóbr trwałego użytku. Nieco lepiej niż przed miesiącem oceniany jest klimat gospodarczy w kraju. Nieznacznie poprawiły się oceny bieżącej sytuacji materialnej w kraju i w domu, zdecydowanie bardziej pozytywne są przewidywania rozwoju sytuacji w przyszłości. Generalnie, znaczna, niespodziewana poprawa nastrojów konsumenckich w listopadzie związana jest z euforią zakupów.
W listopadzie wskaźnik optymizmu konsumentów po wzroście o 5 punktów osiągnął poziom 101 punktów. Po raz kolejny w ciągu ostatnich kilku miesięcy, gdy wskaźnik optymizmu konsumentów wahał się na granicy 100 punktów, został osiągnięty poziom równowagi między konsumentami optymistami i pesymistami. Wskaźnik skłonności do zakupów wzrósł od października aż o 7 punktów i obecnie osiągnął poziom 102 punktów. Najmniej wzrósł wskaźnik klimatu gospodarczego (o 3 punkty) i w listopadzie znajduje się on na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta