Aby więcej sprzedawać i więcej prać
Dżinsowa emisja Elpo SA
Aby więcej sprzedawać i więcej prać
Od 25 listopada do 13 grudnia br. inwestorzy będą mogli zapisywać się na 500-600 tys. akcji serii Clegnickich Zakładów Przemysłu Odzieżowego Elpo SA, po cenie emisyjnej ustalonej na maksymalnym poziomie 22 zł za sztukę. Od najbliższego poniedziałku pod hasłem "dżinsy w akcji" spółka rozpoczyna w mediach kampanię promocyjną emisji, która ma zapewnić pozyskanie środków przede wszystkim na budowę pralni i rozwój sieci sprzedaży.
Zachęcająco dla inwestorów wygląda prognoza wyników spółki do 2000 r. przedstawiona na wczorajszej prezentacji spółki, według której w ciągu najbliższych 4 lat wpływy ze sprzedaży wzrosną ponad dwukrotnie, a zysk netto prawie się potroi. Jeśli jeszcze uwzględnimy ROE po trzech kwartałach br. , który dla Elpo wynosi 71 proc. , czyli był wyższy niż w którejkolwiek (! ) ze spółek giełdowych, Elpo wydaje się łakomym kąskiem dla inwestorów. Jednak emisja, która w zależności od powodzenia subskrypcji przyniesie spółce od 10, 2 mln do 12, 3 mln zł wpływów, oznacza kilkakrotny wzrost kapitału własnego Elpo. Ato -- nawet przy prognozowanym na przyszły rok wzroście zysku netto do 1, 5 mln zł -- oznacza spadek ROE w 1997 r. do nieco ponad 10 proc.
Zachęcający dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta