Słabnący giganci
RADIO I TELEWIZJA
Nadawcy publiczni
Słabnący giganci
STANIS łAW Ję DRZEJEWSKI
Nadawcy publiczni w Europie zajmują ciągle pozycję dominującą. Ich przychody stanowią około 50 proc. wartości rynku radiowo-telewizyjnego w krajach zachodnioeuropejskich. Jednak wejście narynek mediów nadawców komercyjnych spowodowało zarówno zmniejszenie się audytorium nadawców publicznych, jak i konieczność dzielenia się z nadawcami prywatnymi dochodami z reklam.
W latach 1990 -- 95 zmniejszyły się, z wyjątkiem Francji, audytoria wszystkich zachodnioeuropejskich nadawców publicznych. Pojawienie się telewizji i radia cyfrowego, gwałtowne zwiększenie się liczby kanałów programowych przyniesie do 2000 roku dalsze zmniejszenie się audytoriów nadawców publicznych.
Stagnacja przychodów z wpływów abonamentowych i reklam z jednoczesnym wzrostem kosztów utrzymania, konieczność restrukturyzacji i ograniczenia zatrudnienia, wszystko toprowadzi radiofonię publiczną dotransformacji, której zwieńczeniem będzie zapewne tworzenie wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych z konsorcjami prywatnymi aktywnymi w dziedzinie radiowych i telewizyjnych usług cyfrowych, co w konsekwencji skończy się zupełną komercjalizacją. Jednakże jak daleko proces ten się rozwinie, będzie zależało w tym samym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta