Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabnący giganci

02 kwietnia 1997 | Media, Internet | SJ

RADIO I TELEWIZJA

Nadawcy publiczni

Słabnący giganci

STANIS łAW Ję DRZEJEWSKI

Nadawcy publiczni w Europie zajmują ciągle pozycję dominującą. Ich przychody stanowią około 50 proc. wartości rynku radiowo-telewizyjnego w krajach zachodnioeuropejskich. Jednak wejście narynek mediów nadawców komercyjnych spowodowało zarówno zmniejszenie się audytorium nadawców publicznych, jak i konieczność dzielenia się z nadawcami prywatnymi dochodami z reklam.

W latach 1990 -- 95 zmniejszyły się, z wyjątkiem Francji, audytoria wszystkich zachodnioeuropejskich nadawców publicznych. Pojawienie się telewizji i radia cyfrowego, gwałtowne zwiększenie się liczby kanałów programowych przyniesie do 2000 roku dalsze zmniejszenie się audytoriów nadawców publicznych.

Stagnacja przychodów z wpływów abonamentowych i reklam z jednoczesnym wzrostem kosztów utrzymania, konieczność restrukturyzacji i ograniczenia zatrudnienia, wszystko toprowadzi radiofonię publiczną dotransformacji, której zwieńczeniem będzie zapewne tworzenie wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych z konsorcjami prywatnymi aktywnymi w dziedzinie radiowych i telewizyjnych usług cyfrowych, co w konsekwencji skończy się zupełną komercjalizacją. Jednakże jak daleko proces ten się rozwinie, będzie zależało w tym samym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1038

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament