Bankrut wspiera bankruta
H. Cegielski -- PKP
Bankrut wspiera bankruta
W H. Cegielskim uważają, że redukcji (o 200 osób) , która -- o ile nic się nie zmieni -- nastąpi w fabryce w lutym, winna będzie PKP. Kolej obiecała kupić w 1994 r. 33 wagony, a teraz wycofuje przyrzeczenie. Przedsiębiorstwo zamierza teraz kupić w Poznaniu zaledwie 10 wagonów. I to z łaski. PKP woli produkt zagraniczny, chociaż Cegielski jest znaną firmą i wytwarza wagony, które są nowoczesne i nie ustępują w niczym zachodnioeuropejskim.
Zapytaliśmy w Dyrekcji Generalnej PKP, co oni na to?
-- Nic, bo na pozostałe 23 wagony z Cegielskiego nie mamy pieniędzy -- powiedział naczelny dyrektor taboru PKP Eugeniusz Kubik. Dodał, że informacje uzyskane w Cegielskim mijają się z prawdą, bo szczerą intencją kolei jest "podtrzymywać polski przemysł". Nie zawsze jednak można mierzyć siły na zamiary.
Wyposażenie polskich kolei w nowoczesny tabor jest niezbędne dla sprostania wymaganiom krajowego i międzynarodowego rynku transportowego oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta