Spór o krajowe koncesje i zagraniczne zezwolenia
NIK u przewoźników
Spór o krajowe koncesje i zagraniczne zezwolenia
Udzielanie z naruszaniem prawa koncesji na przewozy międzynarodowe, chaos w przyznawaniu zezwoleń zagranicznych, który sprawił, że posiadacze koncesji nie mieli wstępu na obce szosy, i dopuszczenie do nieuczciwej konkurencji przewoźników bez koncesji zarzuca w najnowszym raporcie Najwyższa Izba Kontroli ministrowi transportu i gospodarki morskiej, odpowiedzialnemu za wdrożenie ustawy o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego.
Podstawowy cel ustawy -- uporządkowanie i zdyscyplinowanie międzynarodowych przewozów drogowych, nie został dotąd osiągnięty -- twierdzi NIK -- a nieprawidłowości dotyczyły każdego z przypisanych ministrowi obowiązków. Grzegorz Ociesa, dyrektor Departamentu Transportu Samochodowego w MTiGM, z upoważnienia ministra odpowiedzialny za stosowanie ustawy, odrzuca większość zarzutów. Podkreśla też niekompetencję i nierzetelność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta