Maleją nakłady polskich nagrań
FONOGRAFIA
Raport Związku Producentów Audio-Video
Maleją nakłady polskich nagrań
JACEK CIEśLAK
Znane są już wyniki sprzedaży 22 firm fonograficznych zrzeszonych w Związku Producentów Audio-Video z trzech pierwszych kwartałów 1997 r. Łącznie sprzedały one 20 mln 877 tys. płyt i kaset magnetofonowych oraz wideo o wartości 189 mln 177 tys. zł. Na pierwszym miejscu znalazł się Pomaton-EMI z wynikiem 3 mln 400 tys. nagrań o wartości ponad 40 mln 210 tys. zł. Maleje sprzedaż nagrań krajowych.
A lbumy zagraniczne stanowią już 67 proc. wszystkich nakładów o wartości 76 proc. rynku. Katalog krajowy ograniczył się do 31 proc. wszystkich nakładów o wartości 20 proc. całości obrotów. 2 proc. nakładu (4 proc. obrotów) przypada na klasykę. Bestselerem trzech kwartałów roku była płyta Budki Suflera "Nic nie boli tak jak życie" sprzedana przez niezależną firmę New Abra w nakładzie 393 tys. egz.
Powrót dinozaurów
Sukces Budki Suflera był największym zaskoczeniem. Legenda krajowego rocka wydawała kolejne albumy bez rozgłosu, ciesząc się uznaniem niemałej grupy fanów, ale nie licząc na spektakularny sukces. Zespół Romualda Lipki i Krzysztofa Cugowskiego nagrywa co pewien czas ogromne przeboje. W tym roku było nim "Takie tango". Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta