Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Osuszanie czterech kółek

27 stycznia 1998 | Nauka i Technika | KF

Połowa warszawskich auto-złomów pójdzie na złom

Osuszanie czterech kółek

KRYSTYNA F OROWICZ

Na województwo stołeczne przypada prawie 10 proc. wszystkich zarejestrowanych w kraju samochodów oraz prawie 40 prywatnych zakładów tzw. auto-złomów. Blisko połowa -- prawie pół miliona -- warszawskich samochodów osiągnęła 10-letni staż pracy, a 20 proc. liczy 15 lat. Zgodnie z nowymi przepisami wysłużone auta, wycofywane z ruchu, trafią do zakładów zajmujących się ich demontażem.

Rozbiórka samochodów i składowanie zdemontowanych części i materiałów, w większości warszawskich auto-złomów, odbywa się prawie nagminnie z naruszeniem przepisów ochrony środowiska.

Używa się palników i szlifierek

Na 20 ankietowanych i poddanych wizji lokalnej auto-złomów w Warszawie żaden nie posiada profesjonalnego urządzenia do usuwania płynów eksploatacyjnych z samochodu. Wyposażenie techniczne tych zakładów jest słabe, do demontażu aut używa się od lat palników i szlifierek, 20 proc. posiada podnośniki samochodowe, 5 proc. -- prasy do złomu. 60 proc. ankietowanych zbiera poeksploatacyjne nieczystości -- płyny, oleje i smary w beczkach, 10 proc. gromadzi je w zbiornikach. Tylko 20 proc. warszawskich auto-złomów posiada...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1293

Spis treści

Wyprawa na Nanga Parbat

Zamów abonament