Powstała Polska Izba Handlu
W interesie krajowych dystrybutorów
Polski handel jest słaby ekonomicznie
FOT. JACEK DOMIŃSKI
W końcu ubiegłego roku Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy zarejestrował Polską Izbę Handlu, Usług i Producentów Rynkowych. Zrzesza ona obecnie 150 rozmaitych firm i instytucji (m.in. DT "Centrum", Polski Handel Spożywczy, Polmozbyty z kilku miast, fabrykę kosmetyków Miraculum, sklepy sieci Moda Club, Agroma), a z 300 następnymi prowadzone są rozmowy. Jak przedstawiono w deklaracji programowej, Izba, będąc organizacją samorządu gospodarczego, zamierza reprezentować i chronić interesy zrzeszonych w niej podmiotów, uczestniczących w obrocie i produkcji na rynku wewnętrznym. O planach i zamierzeniach nowo powstałej Izby rozmawiamy z jej prezesem Andrzejem Lewińskim.
Chodzą słuchy, że Izba chce podjąć walkę z zachodnimi supermarketami?
ANDRZEJ LEWIŃSKI: Z takim sformułowaniem nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta