Klient w sieci
NOTATKI Z DAVOS
Klient w sieci
PIOTR ALEKSANDROWICZ
"Ludzie chcą mieć dostęp dowszystkiego w dowolnym czasie i miejscu" --powiedział w Davos Robert Selander, szef Mastercard International Inc. Niespotkałem w Davos myśli lepiej oddającej nastawieniekonsumentów w warunkach wolnego rynku i nowych technikkomunikacyjnych.
O tym. co się zmieniło w ostatnich latach. z grubsza wiadomo. Brian Arthur, profesor w Santa Fe Institute, tak -- z niewielką tylko przesadą -- podsumował sytuację: moce obliczeniowe i informacyjne są darmo, przekaz danych przez sieci komputerowe jest za darmo. Dystans nie ma znaczenia.
Nowe możliwości w kontaktach z klientem
To otwiera nowe możliwości marketingowe, niesie ze sobą nowe produkty, nowy sposób dotarcia do konsumenta i dostawcy. Kluczem jest uniwersalna platforma komunikacyjna -- Internet. Jeszcze ciągle niewiele jest firm, które zarabiają netto używając Internetu do handlu i produkcji. Jednakże w większym stopniu wynika to z ich chęci nieustannego inwestowania, niż braku odpowiedniego podejścia do biznesu. Księgarnia wirtualna amazon. com. czy E*Trade handlujący akcjami są w istocie dochodowe.
Esther Dyson, ekspert i najsilniejsza kobieta on-line, jak nazwał ją New York Times, członek rady nadzorczej polskiego Computerlandu, twierdzi, że Internet w polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta