W interesie ciułaczy
Rzecznik Praw Klientów Bankowych
W interesie ciułaczy
Związek Banków Polskich rozpoczął prace nad powołaniem instytucji Rzecznika Praw Klientów Banków, który pełniłby funkcję obiektywnego mediatora w sporach pomiędzy bankami a ich klientami.
Doświadczenia krajów zachodnich udowodniły, że istnienie takiego urzędu znacznie przyspieszyło rozstrzyganie skarg na działalność bankową.
Podobne istytucje funkcjonują już od kilku lat w krajach Europy Zachodniej, m. in w Anglii i w Belgii. Dla Polski szczególnie przydatne w tym względzie mogą być rozwiązania belgijskie.
W 1990 r. Stowarzyszenie Banków Belgijskich -- odpowiednik ZBP -- utworzyło stanowisko ombudsmana bankowego czyli rzecznika praw klientów bankowych. Pełni on rolę mediatora w drobnych sporach między bankami a ich klientami. Cztery lata działalności belgijskiego ombudsmana bankowego pokazały, że jego powołanie zostało przyjęte z zadowoleniem przez ludność,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta