Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W interesie ciułaczy

19 stycznia 1994 | Ekonomia | RW

Rzecznik Praw Klientów Bankowych

W interesie ciułaczy

Związek Banków Polskich rozpoczął prace nad powołaniem instytucji Rzecznika Praw Klientów Banków, który pełniłby funkcję obiektywnego mediatora w sporach pomiędzy bankami a ich klientami.

Doświadczenia krajów zachodnich udowodniły, że istnienie takiego urzędu znacznie przyspieszyło rozstrzyganie skarg na działalność bankową.

Podobne istytucje funkcjonują już od kilku lat w krajach Europy Zachodniej, m. in w Anglii i w Belgii. Dla Polski szczególnie przydatne w tym względzie mogą być rozwiązania belgijskie.

W 1990 r. Stowarzyszenie Banków Belgijskich -- odpowiednik ZBP -- utworzyło stanowisko ombudsmana bankowego czyli rzecznika praw klientów bankowych. Pełni on rolę mediatora w drobnych sporach między bankami a ich klientami. Cztery lata działalności belgijskiego ombudsmana bankowego pokazały, że jego powołanie zostało przyjęte z zadowoleniem przez ludność,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 173

Spis treści
Zamów abonament