Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wiadomość jako towar

09 czerwca 1998 | Kraj | AM

RYNEK INFORMACJI (II)

Wywiadownie, agencje detektywistyczne i łowcy głów

Wiadomość jako towar

ANNA MARSZAłEK

Informacja na całym świecie jest poszukiwanym towarem. Uzyskana w porę pozwala zbić fortunę. Jej brak, np. o nieuczciwości partnera gospodarczego, może spowodować stratę lub nawet bankructwo. Zdaniem specjalistów, prawdziwy rynek informacji jeszcze w Polsce nie istnieje, ale działają u nas firmy, które zajmują się zawodowo ich uzyskiwaniem, gromadzeniem i sprzedawaniem. Są to m. in. wywiadownie gospodarcze, agencje detektywistyczne i firmy headhunterskie, czyli tzw. łowcy głów.

Wywiadownie gospodarcze

Niestety świadomość znaczenia informacji, np. dla bezpieczeństwa biznesu, rośnie powoli. Nadal, w przeciwieństwie do Zachodu, nie ma powszechnego poczucia potrzeby sprawdzania partnerów biznesowych; nie utrwalił się nawyk robienia tego jako czegoś normalnego. Nadal częściej robią to firmy zachodnie niż polskie.

Pierwsze wywiadownie gospodarcze pojawiły się w Polsce po 1990 roku. Pięć z nich zyskało sobie miano liderów (poniższa lista nie jest rankingiem) :

* Info-Credit -- działa od 1990 roku. Jest

to prywatna polska firma, w której 100 procent udziałów ma Iwona Surdykowska-Huk. * Info Net -- Ogólnopolski System Infor- ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1408

Spis treści
Zamów abonament