Optymiści górą
Nastroje konsumentów wlipcu
Optymiści górą
Nastroje konsumentów były w lipcu najlepsze od stycznia tego roku. Oznacza to, że odnotowane wczerwcu obniżenie poziomu optymizmu nie spowodowało trwałej zmiany występującej od początku roku tendencji wzrostowej. Lipcowa poprawa w większym stopniu dotyczyła ocen klimatu gospodarczego niż skłonności do zakupów.
W skaźnik optymizmu konsumentów (WOK) osiągnął poziom 103 punktów (o 5 więcej niż miesiąc temu) . Ocena klimatu poprawiła się o 7 punktów (do poziomu 102) , askłonność do zakupów o 3 pkt. (do 103 punktów) .
W arto zauważyć, że jest to już trzeci kolejny przyrost skłonności do zakupów. Oceny klimatu gospodarczego zmieniały się wtym czasie zmiesiąca na miesiąc.
Polacy znacznie lepiej niż miesiąc temu oceniają osiągnięcia ostatniego roku -- zarówno wodniesieniu do sytuacji ekonomicznej kraju, jak igospodarstw domowych. Nieco gorzej jest zoceną perspektyw: tu mamy jedynie stabilizację ocen. Ustabilizowały się również oczekiwania inflacyjne, przy czym nadal przeważa optymizm w kwestii wzrostu cen.
Konflikty mniej niepokojące
Niejednokrotnie zwracano uwagę na związek optymizmu konsumenckiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta