Bankowość wirtualna
USŁUGI FINANSOWE
Klient może kontaktować się zbankiem kiedy chce igdzie chce
Bankowość wirtualna
EUGENIUSZ GOSTOMSKI
Rynek usług bankowych wkrajach wysoko rozwiniętych wostatnich latach uległ istotnym zmianom -- i proces ten nadal trwa. Jego wyrazem jest koncentrowanie się banków na kluczowych funkcjach i odchodzenie od koncepcji allfinanz, restrukturyzacja kanałów sprzedaży produktów bankowych oraz liczne fuzje i sojusze strategiczne wsektorze.
Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy to usługi bankowe oferowano w yłącznie w stacjonarnych placówkach bankowych. Pojawienie się na rynku finansowym nowych konkurentów (instytucji poza- iparabankowych) , rozwój technologii informatycznych itelekomunikacyjnych, zmiana oczekiwań klientów, a także nacisk na obniżenie kosztów ipoprawę wyników banków od połowy lat 80. stanowiły przesłankę rozwoju bankowości elektronicznej. Na początku obecnej dekady uzupełniona została o telefon banking. Od połowy lat 90. czynnikiem rewolucjonizującym dystrybucję produktów bankowych jest sprzedaż w systemie online, aprzede wszystkim za pośrednictwem Internetu. Procesom tym towarzyszy pojawienie się licznych nowych pojęć, takich jak: home banking, telefon brokerage, direct banking, online banking, bank w irtualny, pieniądz elektroniczny (cyber money) ,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta