W cieniu kampanii wyborczej
SONDAŻ "RZECZPOSPOLITEJ"
Dla konsumentów październik lepszy od września
W cieniu kampanii wyborczej
Po wrześniowym załamaniu nastrojówkonsumenckich, w październiku odnotowano umiarkowaną ich poprawę. Jest to o tyle ciekawe, że ostatnie badanie zbiegło się w czasie z wyborami samorządowymi. Odmiennie jednak niż w przypadku dotychczasowychkampanii wyborczych-- nie towarzyszył mu znaczący przyrost optymizmu.
Wartość wskaźnika optymizmu konsumentów (WOK) wzrosła o dwa punkty, do 99 punktów, zbliżając się do punktu równowagi między optymistami a pesymistami. Jest to jednak zmiana zbyt mała, żeby mówić o powrocie do wzrostowego trendu obserwowanego do sierpnia. Można sądzić, że wyniki z letnich miesięcy nie powtórzą się przez jakiś czas. Choć bowiem w październiku wzrosła (z 94 do 98 punktów) ocena klimatu gospodarczego, to po raz kolejny odnotowano spadek (ze 100 punktów do 98) skłonności do zakupów. Oznacza to, że potencjał wzrostowy WOK zmalał do zera.
Skutki walki politycznej
Październikowy sondaż przeprowadzono dokładnie w czasie wyborów do władz lokalnych. Wprawdzie emocje wyborcze mogą powodować pewne zniekształcenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta