Do NATO bez konkretów
SOJUSZ ATLANTYCKI
Urzędnicy wciąż wiedzą niewiele
Do NATO bez konkretów
Dokończenie 1
Po przyjęciu Polski do paktu, organizacja określi operacyjny sposób wykorzystania terenu Polski. Przedstawi wtedy Polsce specjalne zadania. Polska będzie musiała część wykonać w ramach obowiązków kraju-gospodarza, na część dostanie środki z NATO.
Polskie normy drogowe nie odbiegają od natowskich, nie przystaje natomiast do nich stan polskich dróg. Drogi, które wojska będą chciały wykorzystywać, będą musiały mieć lepsze niż teraz parametry nośności, tak by mógł przejeżdżać nimi ciężki sprzęt.
Od norm NATO odbiega polski "transport kombinowany", czyli kolejowo-drogowy. Aby stało się możliwe wprowadzenie w Polsce systemu "kontenerowego" obowiązującego w krajach sojuszu -- polegającego na tym, że zaopatrzenie jest dowożone koleją, a ostatni odcinek ciężarówkami -- trzeba będzie wybudować odpowiednie terminale.
Zeszłoroczna powódź i wymogi NATO uaktywniły rozbudowę centrów zarządzania sieciami telefonicznymi. W czasie kryzysu na jakimś terenie, gdy gwałtownie wzrośnie tam ruch telefoniczny, dają one większe możliwości przerzucania ciężaru ruchu z obszaru, który ma mniejsze potrzeby, na obszar, który ma potrzeby największe.
Do standardów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)