Kobietom łatwiej stworzyć własną firmę, niż awansować w cudzej
Kobietom łatwiej stworzyć własną firmę, niż awansować w cudzej
Z każdym rokiem przybywa w Stanach Zjednoczonych szefów w spódnicy. Według analizy, przeprowadzonej przez dzienn Ik "Wall Street Journal", w 1992 roku ponad 25 proc. wysokich i średnich stanowisk kierowniczych w wielkich korporacjach było piastowanych przez damy, podczas kiedy 10 lat wcześniej odsetek ten był mniejszy niż 20 proc. Najlepiej radziły sobie panie w sektorze finansowym i handlu nieruchomościami, gdzie zajmowały aż 41, 4 proc. stanowisk kierowniczych. Znajdujący się na pierwszym miejscu w zestawionej przez "Wall Street Journal" tabeli 200 firm bank Wells Fargo obsadził kobietami aż 66, 1 proc. wysokich stanowisk. Na drugim miejscu znalazł się Bank America -- 61, 2 proc. pań wśród kierowników; dalej sieć handlowa May Department Stores -- 59, 9 proc. ; firma ubezpieczeniowa U. S. Health Care Corp. -- 56, 7 proc. ; a potem znowu banki: First Interstate Bancorp. , Sun Trust Banks, Student Loan Marketing Association i First Union.
Dobrze radziły sobie panie w sektorze usług, gdzie zajmowały 38, 9 proc. stanowisk kierowniczych, a także handlu detalicznym --38, 5 proc. Z kolei najgorzej było w rolnictwie -- 14, 5 proc. ; budownictwie -- 10, 4 proc. oraz górnictwie -- 9, 8 proc.
Wielkie amerykańskie koncerny samochodowe znalazły się w dole tabeli. W swych wydziałach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)