Zezwolenia nie dla każdego
W końcu roku projekt koncesji
Zezwolenia nie dla każdego
Skończyły się zezwolenia na wjazdy samochodami ciężarowymi do Niemiec. Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM) , w Warszawie przy Grójeckiej -- dystrybutor zezwoleń -- odsyła przewoźników z kwitkiem, tłumacząc, że w sejfie pustka. Pozostają dwie możliwości: kupić zezwolenie na lewo, albo udać się na żebraninę do Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.
Zezwoleń tam nie ma, ale czasem -- w wyjątkowych okolicznościach -- są. Zezwoleniami handlują na zapleczu budynku, w którym mieści się BOTM, albo w położonej nie opodal kawiarni "Słoneczna". Papier kosztuje 1 mln 500 tys. zł (legalnie 650 tys. zł) .
Reglamentacja i pomówienia
Przewoźnik z firmy Corola sp. z o. o. z Wałowic pod Gubinem, która dostarcza stelaże meblowe (towar własnej produkcji, w tym przypadku opłata za jedno zezwolenie wynosi 1 mln 250 tys. zł) fabryce Corona w Westfalii mówi, że otrzymali 10 razy po jednym wjeździe do Niemiec. Jest to tyle co nic, żeby wywiązać się z kontraktu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)