Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kreatywni inaczej

17 sierpnia 1999 | Publicystyka, Opinie | WG

REKLAMA

Kiedy inspiracja przekracza granicę naśladownictwa

Kreatywni inaczej

WIESŁAW GAŁĄZKA

Badając sytuację w polskiej reklamie, można dotrzeć do pewnego pustkowia, które chciałoby się nazwać Morzem Spokoju, gdyż ci, którzy powinni być zainteresowani, nie protestują. Być może nikt nie jest zainteresowany odkrywaniem, że może chodzić o pustkowie kreatywne, a nawet intelektualne.

W powieści "Ojciec chrzestny" pada znamienne zdanie: "nie obrażaj mojej inteligencji". Dziwne więc, że specjalistów od reklamy nie obraża coraz częstsze występowanie podobnych do siebie reklam. Choć sformułowanie "podobny" jest tu eufemizmem, bo należałoby mówić raczej o "zerżnięciu" pomysłów, nie należy spodziewać się procesów o plagiaty. Trzeba bowiem zaznaczyć, że większość pomysłów, idei, a nawet stylów reklamy, choćby wymyślonych pierwszy raz, pozostaje poza zakresem ochrony udzielanej przez prawo autorskie. Chronione są tylko konkretne dzieła wykorzystujące dany pomysł czy metodę.

Można odnieść wrażenie, że kreatywność, za którą klienci płacą agencjom...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1778

Spis treści
Zamów abonament