Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatry

26 sierpnia 1999 | Dobre, lepsze, najlepsze | ZR
źródło: Nieznane

Teatry
  • "Śmierć komiwojażera: Realizm drapieżny
  • Tango
  • Crazy for You
  • Łgarz
  • Marlene
  • Nie teraz, kochanie
  • Pornograf
  • Tej nocy albo nigdy
  • Wariat i zakonnica TEATR: "Śmierć komiwojażera"

    Realizm drapieżny

    Nowy Jork, Eugene O'Neill Theater, tel (00-1) 212-239-6200

    Dokładnie 50 lat minęło od prapremiery jednej z najsłynniejszych sztuk Arthura Millera. Powrót zatem do jego "Śmierci komiwojażera" zobowiązywał. Nie tylko ze względu na bogatą tradycję inscenizacyjną z legendarnym spektaklem Elii Kazana w 1949 r. i ze słynną rolą Dustina Hoffmana w 1984 r., którą teraz przypominają krytycy amerykańscy. Pół wieku to również wystarczająco dużo, by z dystansu spojrzeć na sam tekst Arthura Millera i zastanowić się, czy jego realizm o podłożu społecznym jest wartością ponadczasową i uniwersalną.

    Sądząc po sukcesie obecnego przedstawienia w reżyserii Roberta Fallsa odpowiedź ta musi być pozytywna. "Śmierć komiwojażera" stała się wydarzeniem ostatniego nowojorskiego sezonu, spektakl zgarnął najwięcej prestiżowych nagród Tony, m.in. za reżyserię i dla wykonawców głównych ról. Krytycy podkreślają, że Robert Falls poprowadził sztukę w sposób drapieżny, inaczej niż czynili to jego poprzednicy, ale

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1787

Spis treści
Zamów abonament