Niepotrzebne silniki
Warszawskie Zakłady Maszyn Elektrycznych Wamel
Niepotrzebne silniki
Program restrukturyzacji jest jedyną słuszną drogą dla przedsiębiorstwa -- twierdzi obecny zarządca Warszawskich Zakładów Maszyn Elektrycznych Wamel. Jego zdaniem -- likwidacja zadłużonego zakładu -- która, w ocenie niektórych specjalistów, byłaby jak najbardziej korzystna -- nie jest możliwa.
Czołgi przechwyciła Czechosłowacja
Wamel jest przedsiębiorstwem państwowym. Znany jest przede wszystkim z produkcji silników elektrycznych i prądnic. Według firmy konsultingowej -- nie ma dużego udziału w rynku, chociaż kierownictwo przedsiębiorstwa twierdzi, że w przypadku "niektórych zastosowań silników do obrabiarek i pojazdów elektrycznych" jest monopolistą.
Odbiorcą wyrobów warszawskiej fabryki jest ciężki przemysł maszynowy oraz transportowy (m. in. niektóre Ponary, MZK, MPK, Łabędy Gliwice, Rafamet w Kuźni Raciborskiej, Techmazbyt-Warszawa, Wojskowe Warsztaty Sprzętu Komunikacyjnego) . Od 1984 r. Wamel był głównym dostawcą silników do krajów RWPG -- sprzedawał tam ponad 50 proc. swojej produkcji. Z powodu załamania się krajowego przemysłu maszynowego (odbiorcy nieterminowo lub w ogóle nie płacili za dostarczane silniki elektryczne) i recesji w krajach byłego ZSRR, zakłady wpadły w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)