Ochłonąć po skoku
Już wkrótce najważniejsza będzie jakość wyrobu, nowe pomysły, szybka reakcja na oczekiwania odbiorców
Ochłonąć po skoku
Polska wciąż należy do najbardziej dynamicznych rynków w Europie pod względem wzrostu zużycia i produkcji opakowań. Jednak skok, jaki miał miejsce w produkcji na początku lat 90., już się nie powtórzy. Można się natomiast spodziewać, że między producentami opakowań nasili się konkurencja - istotna będzie jakość wyrobu, nowe pomysły, szybka reakcja na oczekiwania odbiorców.
Gwałtowne ożywienie na początku lat 90. był efektem - jak przypomina Hieronim Kubera z Katedry Towaroznawstwa Przemysłowego Poznańskiej Akademii Ekonomicznej - uruchomienia produkcji opakowań, które wcześniej nie były w Polsce wytwarzane, np. butelek PET czy puszek z aluminium (do napojów). Obecnie spowolnienie tempa rozwoju gospodarczego Polski i kryzys na wschodzie sprawiają, że prognozy rozwoju przemysłu opakowaniowego trzeba będzie zapewne skorygować. Producenci mogą jednak liczyć, że przy zwiększonej konkurencji we wszystkich branżach wzrośnie promocyjne znaczenie opakowania, a więc spadek popytu nie będzie tak dotkliwy.
Dogonimy w 2025 r.
Dzisiaj statystyczny Polak zużywa już prawie 60 kg opakowań rocznie, ale i tak jest to prawie 3-krotnie mniej w porównaniu z mieszkańcami większości państw Unii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta