Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Być dżentelmenem biznesu

23 września 1999 | Prawo | JP

KODEKS PRZEDSIĘBIORCY

Szanuj konkurenta swego jak siebie samego

Być dżentelmenem biznesu

JERZY POTOCKI

Rozwojem gospodarczym i społecznym coraz bardziej rządzą prawa własności intelektualnej.

Eksponując uniwersalność i zasięg ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: ustawa), zwykło się podkreślać, iż obejmuje ona wszystkich uczestników obrotu gospodarczego, a także przedstawicieli wolnych zawodów. Obecnie częstsza niż zwykle obecność w mediach problematyki nieuczciwej konkurencji jest rezultatem ożywionego ruchu prokonsumenckiego. Planuje się też nowelizację przepisów, by zwiększyć gwarancje dla interesów konsumentów w ich relacjach z przedsiębiorcami.

Prowadzeniu działalności gospodarczej towarzyszą pewne ograniczenia, ale i przywileje wyznaczane m.in. przez ustawę. Jest ona jednocześnie swoistym kodeksem zachowań przedsiębiorców w biznesie, czyli tego, co można, co należy oraz czego nie wypada czynić w kontaktach z konkurentami i konsumentami. Jej źródłem są m.in. postanowienia konwencji paryskiej o ochronie własności przemysłowej z 1883 r. Te zaś opierają się w szczególności na przekonaniu, iż gospodarka rządząca się określonymi, sprawdzonymi regułami gry rynkowej leży w interesie publicznym.

Zbiór zasad

Ważnym celem ustawy jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1811

Spis treści
Zamów abonament