Mało chętnych na nubiry i leganze
AwtoZAZ-Daewoo
Mało chętnych na nubiry i leganze
W AwtoZAZ-Daewoo opracowywany jest nowy biznesplan, który ma poprawić działalność tej ukraińsko-koreańskiej spółki. Przyjęte przy jej tworzeniu założenia dotyczące produkcji samochodów i ich sprzedaży okazały się całkowicie nierealne.
Z linii montażowych AwtoZAZ-Daewoo miało zjeżdżać do 300 tys. aut rocznie, a za 6 lat nawet do 400 tys. Tymczasem od początku tego roku do 23 września udało się sprzedać zaledwie 5,9 tys. samochodów, a od chwili powstania spółki - jedynie 16,8 tys.
Nie udało się pozyskać ukraińskiego rynku dla samochodów koreańskich. Przez niecałe 9 miesięcy 1999 r. sprzedano zaledwie ponad 600 lanosów, 700 nubir i 300 leganz. Większość sprzedaży stanowiły tawrie w różnych wersjach. Podobnie było w ciągu minionych dwóch lat, od chwili powstania AwtoZAZ-Daewoo - ok. 60 proc. sprzedanych aut to tawrie.
Wręcz dramatycznie wygląda eksport. W 1999 r. udało się sprzedać za granicę 125 tawrii, a w ciągu dwóch lat - łącznie 281.
Obopólne zarzuty
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)