Dom w trybie on-line
Zaczynamy od lodówki
Dom w trybie on-line
ADAM JAMIOŁKOWSKI
Znany producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Electrolux, oraz telekomunikacyjny gigant Ericsson zdecydowały się powołać spółkę joint venture, która zajmie się wprowadzeniem technik internetowych do urządzeń, których używamy na co dzień. Pierwszym takim produktem będzie wyposażona w monitor komputerowy lodówka Screenfridge. W perspektywie mają pojawić się systemy, które automatycznie zawiadomią pogotowie ratunkowe o niedomaganiach domowników.
Według przewidywań firmy badawczej International Data Corporation, obroty na rynku produktów i usług oferowanych za pośrednictwem Internetu w Europie Zachodniej wzrosnąć mają z 18,9 mld dolarów w roku bieżącym do 223 mld dolarów w roku 2002. Na podział oczekuje więc całkiem spory tort, a w rezultacie nic dziwnego, że firmy prześcigają się w konstruowaniu ofert, które mogłyby przyciągnąć chętnych do wydawania pieniędzy w trybie on-line.
Użytkownicy komputerów poruszający się po Internecie to rynek wciąż zbyt mały, a w dodatku dość dobrze już spenetrowany. Wielkich interesów oczekiwać można po podłączeniu do światowej sieci tych, którzy - jak im się wydaje - wcale nie mają na to ochoty.
W rezultacie w ciągu najbliższych kilku lat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta